Strony

niedziela, 11 września 2016

Poradnik - Jak zrobić logo w PicMonkey?

Tu Asia. Jak można zauważyć po tytule przedstawiam pierwszy poradnik na blogu ''Jak zrobić logo w PicMonkey?''. Jest to skierowane do Nicoli, która może się nauczyć pięknie robić loga. Więc, zapraszam!

MovieStar:
Musicie wyciąć MovieStar w programie, ja polecam te dwa:
> SumoPaint (https://www.sumopaint.com/home/#app)
> Pixlr (https://pixlr.com/editor/)
Faworyzuję program Pixlr, więc najpierw pokażę krok po kroku jak z niego korzystać. Najpierw tworzymy ArtBook'a z tłem szarym, a później wstawiamy MS. Robimy screen'a i go zapisujemy. Powinno to wyglądać tak:


Teraz gdy wejdziemy w program Pixlr klikamy ''Utwórz nowy obrazek''. Następnie zaznaczamy ''Przezroczysty'' i powinno to wyjść w taki sposób:


Teraz klikamy:
Warstwa > Otwórz obrazek jako warstwę
Gdy klikniemy znajdujemy screen z MS na szarym tle. Gdy to otworzymy, wygląda to tak:



Jak wyciąć? Oto sposób:
> Za pomocą różdżki oraz gumki
Klikamy na ikonkę takiej ''różdżki'' (jak najedziemy myszką to pokarze się napis narzędzia) i zaznaczamy szary obszar, powinny wyskoczył poruszająca się przerywana linia wokół MS.


Teraz bierzemy gumkę i ścieramy! Jest to bardzo proste, ponieważ ''wytnie'' nam tylko zaznaczony obszar. Jak to powinno wyglądać?


Jak odznaczyć różdżkę?
Klikamy prawym przyciskiem myszy na obrazek, a tam pojawi się opcja ''Odznacz wszystko''.
A co jeśli zostały mi jeszcze szare pola?
Tym się nie martw! Znów zaznaczasz różdżkę w szare pole i gumujesz tak samo, tylko że mniejszy obszar. Jak już wszystko skończymy zapisujemy:
Plik > Zachowaj... I powinno wyskoczyć takie okienko:


W ''Nazwa'' wpisujemy nazwę tego obrazka. Następnie w ''Format'' zmieniamy na ''PNG (przejrzysty, pełna jakość)'', wtedy będziemy mieć przezroczyste tło. Jak to ma wyglądać?


Klikamy ''OK'' i wybieramy sobie miejsce, w którym chcemy zapisać.
Teraz przechodzimy do ''Jak wycinać w SumoPaint?''.
Najpierw zmień sobie język na polski, będzie Tobie łatwiej.


I teraz będzie wszystko w j. Polskim!
Teraz klikamy:
Plik > Otwórz obraz z mojego komputera i wybieracie sobie zdjęcie z MS na szarym tle.


Wybieramy narzędzie ''różdżka'' i znów zaznaczamy szare pola. Tylko jak tu je wyciąć?
Przyciskamy na klawiaturze lewy Ctrl + X. Wtedy powinno wyglądać to tak:


Jeśli ponownie zostaną u ciebie szare, małe pola robimy to tak samo, czyli zaznaczamy szary obszar, lewy Ctrl + X i kończymy wtedy kiedy nie będziemy widzieć już szarych obszarów. SumoPaint jest bardziej rozbudowany, ponieważ możemy zrobić obrys wokół MS. Jak to zrobić?
Klikamy:
Warstwa > Efekty wartswy... > Obrys.../Cień...
W zakładce ''Obrys'' powinno wyskoczyć takie oto okienko:


Opacity - jak bardzo chcemy mieć wyraźnie ten obrys.
Size - rozmiar obrysu. Jeśli ustawimy np. na 4, wtedy obrys będzie bardzo mały.
Stroke Position - tego nie polecam używać, zawsze zaznaczajcie ''outer''.
Stroke Color - kolor obrysu.
Gdy wszystko sobie dostosujemy klikamy przycisz ''OK''. Jak to wygląda?


Ładnie, teraz czas na cień. Jak wygląda okienko?


Nie będę wszystkiego tłumaczyła, ponieważ tutaj możecie się tym ''bawić'' do woli! Ja zrobiłam na tym zdjęciu polecany cień, z którego czasami rzeczywiście korzystam. Gdy skończymy znów klikamy przycisk ''OK''.
Jak zapisać MS?
Plik > Zapisz na dysku twardym... i powinno wyskoczyć to:


Możemy zmienić nazwę, tylko nie kasując końcówki .png. Ustawiamy sobie oczywiście PNG, aby tło było przezroczyste i klikamy ''Zapisz''. Ustawiamy sobie gdzie chcemy zapisać i gotowe! Teraz przechodzimy do głównej części posta, czyli...
Jak zrobić tło w PicMonkey?
Najpierw sobie znajdujemy tło na logo. Ja zazwyczaj wpisuję frazę ''Wallpaper Tumblr''. Bardzo ładne tła wyskakują.
W moim przypadku wybrałam to zdjęcie:


Bardzo mi się podoba! Teraz wybieramy cytat. Może być w każdym języku. Do tego tła by pasował cytat angielski, więc aby go znaleźć można wpisać ''Cytaty po angielsku'' lub samemu stworzyć. Ja nie mam pomysłu więc wezmę jakiś z internetu.
Cytat, który wybrałam:
,,The future starts today, not tomorrow.''
Tłumacz:
,,Przyszłość zaczyna się dzisiaj, nie jutro.''
Ciekawy cytat. Jak już wszystko mamy przygotowane, czas wejść w PicMonkey. (https://www.picmonkey.com/)
Aby zacząć robić logo należy kliknąć ''Edit''. Gdy klikniemy znajdujemy tło, które wybraliśmy.
Gdy już wybraliśmy, przeniesie nas tu:


Najpierw wklejamy MS. Jak to zrobić?
Klikamy na ikonkę motylka, wtedy na górze powinien być przycisk z napisem ''Add your own''. Klikasz i szukasz swojej MovieStar. Gdy ją otworzysz powinna się ona wyświetlić w ten sposób:


Żeby ją przesunąć trzeba najprościej pociągnąć MS gdzie chcesz, aby ją powiększyć przesuwasz białe kółka na rogu.
Gdy już to zrobimy, dodajmy tekst. Jak go dodać? Klikamy ikonkę z dwoma literkami ''T'', wtedy wyświetli nam się lista czcionek oraz przycisk ''Add text''. Klikamy na przycisz z napisem ''Add text'' i wtedy możemy zacząć coś pisać. Jeśli chcesz ustawić inną czcionkę zaznacz tekst i szukaj ciekawej czcionki, na którą później klikniesz i się zmieni czcionka. Jaki jest mój efekt?


Nawet fajnie wyszło. Teraz czas na filtry, jak ich używać?
Najpierw zapisz obrazek. Kliknij ''Save'', a później jakoś to nazywamy, i znów ''Save''. Teraz kliknij:
Open > My computer i szukaj tego obrazka oraz go otwórz. Gdy go otworzysz naciśnij myszką na ikonkę z różdżką, tam masz filtry. Możesz się nimi bawić do woli! Mój efekt końcowy:


Podoba mi się. Oceniam 9/10 Zniżyłam o jeden punkt dlatego że słowo ''tomorrow'' jest trochę niewidoczne. To koniec tego poradnika, myślę że w jakiś sposób pomogłam. Więc, żegnam się z tym samym logiem.
Goodbye!

/Asia

1 komentarz: